Prometheus / Προμηθέας (2012) **

124min

Σκηνοθεσία: Ridley Scott

Σενάριο: Jon Spaihts, Damon Lindelof

Πρωταγωνιστούν: Noomi Rapace, Michael Fassbender, Charlize Theron, Logan Marshall-Green, Idris Elba, Guy Pearce

Έτος 2089.  Όλοι οι αρχαίοι πολιτισμοί που άκμασαν στη Γη, έχουν αφήσει πίσω τους στοιχεία που δείχνουν προς τον ουρανό.  Τα τελευταία ευρήματα σε μια σπηλιά της Σκωτίας διαλύουν κάθε αμφιβολία για το ζευγάρι εξευρενητών Elizabeth Shaw (Noomi Rapace) και Charlie Holloway (Logan Marshall-Green), που επιβιβάζονται μαζί με το ρομπότ David (Michael Fassbender), την εκπρόσωπο της χορηγού εταιρείας Meredith Vickers (Charlize Theron) και άλλους επιστήμονες στο διαστημόπλοιο «Prometheus».  Αποστολή τους η συνάντηση με τους πιθανούς δημιουργούς του ανθρωπίνου γένους.

Τότε, ήταν ένα όραμα για ένα ον ταυτόσημο του πιο αποκρουστικού, σεξουαλικών καταβολών, εφιάλτη σε ένα ανατριχιαστικά καταθλιπτικό, μοναχικό μέλλον, με έναν τηλεοπτικό σκηνοθέτη στα αρχικά κινηματογραφικά του βήματα και μια παντελώς άγνωστη ηθοποιό.  Περιορισμένο το budget επέτρεψε μόνο σε παλιά ανταλλακτικά Rolls Royce, σκισμένα προφυλακτικά, λιπαντικά και πλαστελίνες να δώσουν σάρκα και οστά ωστόσο, σε μια πρωτόλεια συγκλονιστική μαστοριά και ευρηματικότητα.  Ήταν στα 1979, και τώρα, τρία sequel και 33 χρόνια μετά – σημαδεμένοι με εκείνο το #1 στην προσωπική (στη συντριπτική πλειοψηφία) μας λίστα με τον τίτλο «Απόλυτος διαστημικός τρόμος» – παίρνουμε θέση με κομμένη την ανάσα για το prequel.

Σύμφωνα με τα «ορεκτικά» videos και σκόρπιες δηλώσεις, αυτό που πρόκειται να εξελιχθεί μπροστά μας είναι μεν ένα αυτόνομο sci-fi φιλμ, αλλά, έρχεται να πάρει από το χέρι την λαίμαργη «Alien» γενιά, να τη συγκεντρώσει γύρω από τη φωτιά και να της αφηγηθεί όλη την προϊστορία.  Κάπως έτσι, με εντυπωσιακά επική διάθεση, κυλά και η πρώτη ώρα.  Σε ένα φαντασμαγορικό περιβάλλον εξαιρετικού ήχου και φωτογραφίας, με θαυμάσιες φουτουριστικές εμπνεύσεις, αυστηρή και λιτή δομή, σκοτεινή αισθητική, βλέπουμε τις πρώτες κρυογονικές κάψουλες να ανοίγουν και ένα ανδροειδές να υποδέχεται το ετερόκλητο πλήρωμα.  Τα καρδιοχτύπια οικειότητας σε επιτάχυνση ακολουθούν την ολοκλήρωση της πρώτης αναγνωριστικής επίσκεψης, ξετρελαίνονται με τα ολογράμματα και τα παιχνίδια ψυχανάλυσης και πανανθρώπινων ερωτημάτων.

Από εκεί και πέρα πτωτική πορεία και το καρδιογράφημά μας πια μια ευθεία γραμμή.  Τι κι αν τα χρήματα στην παραγωγή κάνουν τώρα πια ουρά, με τις τελευταίες τεχνολογίες, τύπου Avatar, σε ελεύθερη διάθεση;  Τα «τέρατα» ήδη παραγγέλνουν σόδες για να χωνέψουν τους δεύτερους χαρακτήρες, η Theron διάγει ημέρες αυτοπαρωδίας, ένας Guy Pearce κάνει μια υπεραποτυχημένη, ανεξήγητη, εμφάνιση ως συμπαντικός μαθουσάλας, η ανοησία χτυπά ανελέητα το team των επιστημόνων και ένα τεράστιο donut γίνεται εχθρικό διαστημικό σκάφος.  Λιγοστές οι στιγμές αυθεντικής έντασης, αγωνίας και ατμόσφαιρας, ενώ η Ripley καλύπτει με τη σκιά της 50 Rapace.

Το σεναριακό δίδυμο, κάνει ακριβώς αυτό που είχε κάνει σε μεγαλύτερη κλίμακα στην προηγούμενη δουλειά τους, το πάλαι ποτέ εθιστικό Lost.  Παραφορτώνουν την έναρξη με φιλοσοφίες, ξύνοντας υπαρξιακούς φόβους, και όταν έρχεται η στιγμή των απαντήσεων σφυρίζουν αμέριμνα, αφήνοντάς μας αδειανά τα μαχαιροπίρουνα της εγκεφαλικής τροφής.  Κρεμάνε τον Scott (δεν θα τους δυσκόλεψε και ιδιαίτερα, μια και δείχνει εκτός φόρμας), εμάς και τον μύθο του Προμηθέα, σε ένα ολοφάνερα εμπορικό δίωρο teaser για τη συνέχεια που δεν θα αργήσει.  Ακόμη και το πλάσμα-δώρο που προκύπτει στο τελευταίο δευτερόλεπτο, μοιάζει πραγματικά το ίδιο τσαντισμένο με την πάρτη τους.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s