Days of being wild / Οι άγριες μέρες μας (1990) ****1/2

94min

Σκηνοθεσία:  Kar Wai Wong

Σενάριο:  Kar Wai Wong

Πρωταγωνιστούν:  Leslie Cheung, Maggie Cheung, Carina Lau, Andy Lau

Ο γοητευτικός νεαρός Υuddy θέλει να σβήσει τη δίψα του ανοίγοντας ένα παγωμένο μπουκάλι coca cola στο κυλικείο ενός σταδίου.  Ζητάει να μάθει το όνομα της συνεσταλμένης ταμίας που δουλεύει εκεί, αλλά εκείνη ξαφνιασμένη αρνείται.  Ο Υuddy γνωρίζει ήδη το όνομά της, τη λένε Su Li-zhen και είναι θέμα χρόνου να γίνει ερωμένη του.  Της δείχνει το ρολόι του και την προτρέπει να το παρατηρήσει για ένα λεπτό.  Η Su Li-zhen το κοιτάζει απρόθυμα.  Όταν τα 60 δευτερόλεπτα ολοκληρώνονται την πληροφορεί πως τώρα πια αυτό το λεπτό που μοιράστηκαν θα τους συνδέει για πάντα.  Είναι 16 Απριλίου 1960.

Εδώ ξεκινούν όλα.  Ο Κar Wai, o σημαίνων avant garde σκηνοθέτης των ημερών μας, συναντά για πρώτη φορά τον Christopher Doyle, κορυφαίο κινηματογραφιστή, στο  ευτυχέστερο και επιτυχέστερο σταυροδρόμι έμπνευσης και εφευρετικότητας, που θα συνεχιστεί αριθμώντας άλλες 7 ταινίες μέχρι σήμερα.  Παραισθήσεις πάνω σε νοσταλγικό, πράσινο φόντο.  Εμμονές ανακατεμένες με ιδρωμένα κορμιά και λάγνα βλέμματα σε ατέρμονο παιχνίδισμα φωτοσκιάσεων.  Έντονα, ιμπρεσιονιστικά χρώματα αναδύουν ηδυπαθή, προσεκτικά καταχωνιασμένα, όνειρα.  Και η γλυκιά παραζάλη συνεχίζεται.  Μέσα από τις κουρτίνες, τους καθρέφτες, τα θολά τζάμια και τα πανταχού παρόντα ρολόγια που μετρούν τον πείσμων χρόνο να γλιστράει χωρίς επιστροφή.  Ούτε η άναρχη και άχρονη αφήγηση είναι ικανή να σταματήσει τα αμείλικτα τικ τακ μέσα στην αισθησιακή κινηματογραφική πραγματικότητα του Kar Wai ούτε ο ταλαντούχος Leslie Cheung, ως ο επαναστάτης James Dean με σχιστά μάτια, σε μια ερμηνεία – σύμβολο της σύντομης ζωής του.

Ο Κar Wai έχει ανοίξει το μπουκάλι με το καλό κρασί.  Έχει μεθύσει τους ήρωές του και συνεχίζει εθίζοντάς όλους εμάς στα φίνα αρώματά του.  Η γενιά της δεκαετίας του ’60 βρίσκει άξιο εκπρόσωπό της στο Yuddy:   ένα φιλοσοφημένο, ράθυμο, προκλητικό, κατηφή, υπερφίαλο νέο σε πανέμορφο περιτύλιγμα.  Εγκαταλειμμένος στη γέννα του και μεγαλωμένος στα χέρια μιας πόρνης πολυτελείας, καταδικασμένος σε συναισθηματική απομόνωση, ψάχνει να βρει τις ρίζες του και την ταυτότητά του.  Σαγηνεύει με ευκολία τις γυναίκες και όταν αυτές τον έχουν ανάγκη, τις εγκαταλείπει.  Αναζητά την αγάπη και την στιγμή που αυτή εμφανίζεται αυτός την αποφεύγει, νιώθει πως δεν την αξίζει, ως άλλος Δον Κιχώτης.  Χωρίς ηθικούς φραγμούς, άσπλαχνα και ψυχρά αφήνει πίσω του πληγωμένες καρδιές, δημιουργώντας μια αλληλουχία έρωτα χωρίς ανταπόκριση που θα πλανάται και στις επόμενες μεγάλες δημιουργίες του σκηνοθέτη (In the mood for love και 2046).  Όλοι οι πρωταγωνιστές αυτού του νεο-noir φιλμ επιθυμούν διακαώς αυτό που δεν μπορούν να έχουν, θέτουν τους εαυτούς τους ημιτελείς στον ανολοκλήρωτο κύκλο του άσβεστου πάθους, στοιχειώνοντας τη δική μας ηδονιστική μελαγχολία.

Παρακαλούμε αυτό το μεθύσι να μην τελειώσει.  Θέλουμε να πιούμε και άλλο από αυτό το ακριβό κρασί.  «Η ζωή δεν είναι και τόσο μεγάλη.  Τώρα είναι η ώρα να αρχίσεις να το σκέφτεσαι.»  Ο εθισμός σταματάει κάπου εδώ.  Έχει ήδη σημάνει η ώρα για τη νέα οινοποσία μαζί με τους επόμενους, μεγάλους και μοιραίους έρωτες.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s